/90

 

(8).به نقل از مصاحبهء حجت الاسلام طاهری خرمآبادی،پیشین،ص 62.

 

(9).اشاره به این نکته بد نیست که متن خیر مقدم بازگشت امام خمینی به ایران که در روز 12 بهمن 1357 در فرودگاه مهرآباد قرائت شد،به قلم استاد مطهری بوده است.برای مطالعهء متن کامل آن،ر.ک:لمعاتی از شیخ شهید،ص 40.

 

(10).به نقل از مصاحبهء حجت الاسلام دعایی تحت عنوان«مطهری،شهید راه معرفت»،ویژه نامهء دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،شماره 5،ص 4.

 

(11).به نقل از مصاحبهء دکتر علی مطهری در منبع مذکور در پاورقی قبل.

 

(12).نونهای از توجه وی به جوانب گوناگون مسائل پیشآمدهء پس از انقلاب، از یادداشتی که پس از شهادت ایشان در جیب لباسش پیدا شد و عنوانهای مواردی است که میخواسته با امام خمینی مطرح کند،به خوبی معلوم میشود. در این یادداشت،این عنوان آمده است:«1.نماز جمعه؛2.تشکیلات روحانیت و خطر حزب،مسألهء امر به معروف و نهی از منکر؛3.دانشکدهء علوم الهی؛4.پیشنهاد آقای آیت الله سید محمدحسن حسینی تهرانی و حجاب استاندارد شده؛5.تعلیم و فنون جنگی برای افراد از 18 سال تا 40 سال به طور اجباری یا داوطلب؛6.تسهیلات ازدواج برای پسران و دختران بعد از بلوغ؛7.تشکیلات اداری منزل آقا؛8.حوادث تبریز و ارسال آقای آیت الله مدنی؛9.توقف اجرای حدود اسلامی به برقرار شدن نظامات اسلامیلمعاتی از شیخ شهید،ص 41.

 

 

 

صفحه:
کتابخانه دیجیتال بنیاد شهید مطهری