/90

فصلنامه علمی ـ پژوهشی انقلاب اسلامي، شماره 18، پاییز 88،ص36

 

البته اهميت اين موضوع براي مردم ايران و خصوصاً نخبگان فکري، مذهبي و سياسي جامعة ايراني به دلايل گوناگون، از نمود بيشتري برخوردار است؛ زيرا اولاً؛ به گونهاي سرنوشت اسلام اصيل در جهان امروز، با انقلاب اسلامي ايران پيوند خورده است که هر گونه سهلانگاري، سستي و کوتاهي در حفظ و تداوم انقلاب، ميتواند صدمه و ضربهاي بر پيکر اسلام راستين باشد. چنانچه امام خميني& ميفرمايند:

امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمين در ايران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است و اگر مسامحه کنند در اين امر، اهمال کنند...مسؤوليت متوجه خود آنهاست ... اگر شما مسامحه کنيد، آنهايي که ميخواهند شما را به بند بکشند، آنهايي که با اسلام مخالفند، آنهايي که با جمهوري اسلامي از اول تا حالا مخالفت کردهاند، آنها خواهند پيش برد و اگر چنانچه خداي نخواسته آنها پيش ببرند...تمام مسؤوليتش به عهدة شماست.... مراجع مسؤولند، علما مسؤولند،... همه مسؤولند، تمام قشرهاي مملکت امروز مسؤولند. امروز روزي است که آنهايي [که] از اول تا حالا مخالف جمهوري اسلامي بودند، مخالف با اسلام بودند، اسلام را مخالف مقاصد خودشان ميديدند، آنها به دست و پا افتادهاند و دارند تبليغات ميکنند. ...همه در پيشگاه خداي تبارک و تعالي مسؤول هستيد و در پيشگاه ملت و نسلهاي آتيه هم مسؤول هستيد. (امام خميني، صحيفة نور،ج 12: 6 و 7)

و در جاي ديگر ميفرمايد:

... با هم باشيد، اگر با هم نباشيد شکست ميخوريد، اگر شکست بخوريد اسلام شکست ميخورد، اگر خداي نخواسته در اين نهضتي که شده است اسلام شکست بخورد، ديگر سرش را تا سالهاي طولاني بلند نميتواند بکند، براي اين که ابرقدرتها فهميدند اسلام قدرت دارد شما اين قدرت اسلام را حفظ کنيد از خداي تبارک و تعالي عاجزانه تقاضا ميکنم که ما را بيدار کند، مسلمين را بيدار کند. (همان، ج 19: 64)

ثانياً؛ به سبب ضرورت حفظ نظام جمهوري اسلام به عنوان بزرگترين دستاورد انقلاب


صفحه:
کتابخانه دیجیتال بنیاد شهید مطهری